POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ
- Úvod
- Úřad
- Informace z úřadu
- Poskytování informací
Příjem žádostí a podání
Žádost o informace se přijímá na úřadě městyse v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.
V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.
V případě, že je žádost podána písemně [včetně žádosti podané elektronickou poštou (je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické podatelny) nebo faxem], musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává; žadatel uvede jméno, příjmení, datum narození (název, identifikační číslo), adresu místa trvalého pobytu (adresu sídla) nebo není-li trvale přihlášen k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa
Neobsahuje-li žádost tyto údaje, není žádost podáním ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., a obecní úřad žádost odloží.
V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost o 30 dnů, rozhodne zpracovatel o zamítnutí žádosti.
V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti obecního úřadu, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 3 dnů žadateli.
Lhůty pro vyřízení žádosti
- Poskytnutí informací – do 15 dnů od přijetí nebo upřesnění žádosti
- Prodloužení lhůty pro poskytnutí informací – až o 10 dnů
- Rozhodnutí o odepření informací – ve lhůtě pro poskytnutí informací
- Odkázání žadatele na zveřejněnou informaci – do 7 dnů od přijetí žádosti
- Sdělení o odložení žádosti – do 3 dnů od přijetí žádosti
- Výzva k upřesnění žádosti – do 7 dnů od podání žádosti
- Lhůta k upřesnění žádosti (pro žadatele) – do 30 dnů od výzvy
- Lhůta pro podání odvolání – do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí
- Lhůta pro vyřízení odvolání – do 15 dnů od předložení odvolání odvolacímu orgánu
- Lhůtu pro poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o 10 dní
Závažnými důvody prodloužení lhůty pro poskytnutí informací jsou
- vyhledávání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
- konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti.
Opravné prostředky
Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti:
- Rozhodnutí o informaci se doručuje do vlastních rukou žadatele.
- Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti nebo od doručení rozhodnutí.
- Odvolání se podává pouze písemnou formou a adresuje se na obecní úřad. Odvolání musí obsahovat jméno a příjmení žadatele, v čem je spatřováno porušení zákona, čeho se žadatel domáhá, datum podání odvolání a podpis žadatele.
- V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 106/1999 Sb. obecní úřad neposkytuje informace, u nichž to stanoví zákon, tj. v případě ochrany utajovaných skutečností (§ 7), ochrany osobnosti a soukromí (§ 8), ochrany obchodního tajemství (§ 9), ochrany důvěrnosti majetkových poměrů (§ 10) a dále v případě dalších omezení práva na informace (§ 11). V souladu s tímto ustanovením (§ 11) obecní úřad stanovil, že neposkytuje informace, které se vztahují výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu a dále v případě, že jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí úřadu do doby, když se příprava ukončí rozhodnutím.
- Informace se neposkytují elektronickou poštou.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Zveřejnění poskytnutých informací dle § 5, odstavce 3 zákona č. 106/1999 Sb.
Další informace o poskytování informací naleznete na stránce: Povinně zveřejňované informace
Pozořice
Telefon: | +420 544 226 046 |
---|---|
E-mail: | pozorice@pozorice.cz |
IČ: | 00282375 |
DIČ: | CZ00282375 |
Adresa: | Na Městečku 14 664 07 Pozořice |
Datová schránka: | ysfbvvi |
Oficiální stránky: | http://www.pozorice.cz/ |
Kontakty úřadu: | Zobrazit kontakty |